پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261779
۲۰ نمونه خون بند ناف در چهارمحال و بختياري ذخيره شد
تاریخ انتشار : 1402/02/23 13:04:30
نمایش : 411
رئيس جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري گفت: از ابتداي امسال تا کنون ۲۰ نمونه خون بند ناف در چهارمحال و بختياري ذخيره شده است که اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ سيروس رضايي ، اظهار کرد: از ابتداي امسال تا کنون ۲۰ نمونه خون بند ناف در چهارمحال و بختياري ذخيره شده است که اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

وي با اشاره به اينکه بيش از ۱۶۰ کارآزمايي براي بيماري‌هاي غير خوني مانند فلج مغزي، اوتيسم، بيماري نقص قلبي، کاهش شنوايي و همچنين بيماري ديابت نوع يک در حال انجام است تصريح کرد: برخي از اين کارآزمايي‌ها در کشور آغاز شده است.

رضايي با اذعان بر اينکه سلول‌هاي بنيادي پتانسيل درمان بيش از ۸۰ نوع بيماري را دارند گفت: در حال حاضر بيشترين استفاده از سلول‌هاي بنيادي خون بندناف در درمان بيماري‌هاي با منشأ خوني است.

وي خاطر نشان کرد: جمع آوري ايمن و بدون تداخل در روند زايمان، سلامت مادر و کودک، قابل انجام در زايمان‌هاي طبيعي و سزارين و پايين بودن ريسک آلودگي به علت غربالگري مادر قبل از نمونه گيري و به دنبال انجام آزمايش‌هاي ويروسي و ميکروبي که بر روي نمونه انجام مي‌شود از مزيت‌هاي سلول‌هاي بنيادي خون بند ناف براي پيوند است.

رضايي بيان داشت: بانک خون بندناف رويان جهاددانشگاهي چهارمحال و بختياري تا کنون بالغ بر ۹۷۳ نمونه جمع آوري و به بانک خون بند ناف رويان تهران ارسال کرده است.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html